Monday 5 July 2010

5 JULAI 2010

beberapa hari ni sibuk dengan perkara diluar jangkaan...perginya bapa mertua..pada 1 Julai yang lalu...suami balik dengan adik dia...memang ditakdirkan untuk mereka berjumpa agaknya...ariff hantar ke airport KK..flight 6.05pagi..terus ambik teksi balik Melaka...dan sempat jugak suami sembahyangkan arwah bapanya...aku ngan anak-anak tak bolehlah nak balik...nanti jadi kelam kabut sangat pulak...jadi dah 4 hari kami tiga beranak tidur kat umah

apa rasanya ? huhu...sangat boring..lambat sangat masa berlalu...nak-nak hari sabtu ahad ...macam panjang sangat...budak-budak 2 orang ni pun macam boring je...

hari ni gi sekolah selesaikan kerja-kerja tertangguh...esok papa balik...huwaaaa kami semua rindu papa...

sedih sebenarnya mengenangkan suami yang dah tak de ibu-bapa lagi...mak mertua meninggal 3 tahun lalu..sekarah abah menyusul pergi...teringat saya kata-kata seseorang

'' bila ibu dan ayah tiada terasa miskin betul hidup di dunia ni ''.. ya...saya rasa betul-betul kemiskinan tu..Alhamdulillah mak dan ayah masih sihat...semoga dapat saya menjadi anak yang diredhai...sehingga kini saya masih teringat kebaikan mak mertua walaupun sudah 3 tahun dia pergi..dan bila perginya pula abah..yang meninggal dimasjid sesudah usai membaca Yasin di malam Jumaat lepas..sangat mengganggu fikiran saya...sesungguhnya sifat nya yang sangat pemurah selama ini..menyebabkan dia pergi dengan mudah sekali..di tempat yang sangat suci....dalam keadaan berwudhuk..MasyaaAllah...sudah begitu putus Nya...

di manakah..bilakan pula saya nanti...kata suami...semua orang akan melaluinya...jangan bimbang..masanya akan tiba jua...semoga Allah memberi rahmat dan ihsanNya kepada kita hambaNya yang sangat dhaif ini...

tadi..mak uda telefon...bagitahu..kak ngah nak bersalin...sekali lagi lepas tu dia telefon...bagitahu..kereta abang ngah kena pecah...sebab beg tangan kakngah tertinggal kat dalam kereta...haihhh..sian adik lelaki ku itu...mesti dia runsing...kelam kabut jadinya...nak telefon dia...takut mengganggu pulak...esoklah saya call...harap2 semuanya selamat...AMIN..

No comments:

Post a Comment