Tuesday 8 January 2013

8 Januari 2013

blog ni nampaknya tak berapa aktif berbanding blog satu lagi..dulu2 buat blog ni dengan tujuan mencatat peristiwa setiap hari..kalau ada yang best boleh baca-baca balik..

yer sekarang dah tahun 2013... tahun 2012 yang kononnya sangat ditakuti telah meninggalkan kita..bercerita tentang kiamat 2012 ni saya terbaca di status fb sepupu saya yang marah dengan orang taman makngah saya sebab simpan bekalan makanan konon dah nak kiamat..bukannya dia nak buat amal...macam-macam ek..kadang-kadang saya macam tak percaya masyarakat Islam hari ini ada yang begitu..:(..

bercerita tentang anak-anak yang dah mula sekolah..


hari ni hari keempat anak-anak saya bersekolah...setakat ni ok..walaupun kakak nurzuyyin masih berdrama air mata tapi tidaklah seteruk awal masuk sekolah hari tu..

hari ni juga pembantu rumah separuh masa saya mula menukar jadual kerja...kerja mula jam 1 petang sampai jam 5..jadi waktu petang adalah orang yang membantu saya melayan kerenah anak2 di samping membantu buat kerja rumah ..mengemas..mencuci pakaian..mengosok baju kerja..mengemop lantai rumah atas dan bawah ..cuci bilik air..cabut rumput depan rumah..(wink wink)...kerja kerja tu bukan saya tak boleh buat..cuma kalau ada yang membantu.. saya bolehlah memurnikannya lagi..hehe ..ALASAN lah sangat..

hari ni ada mesyuarat Program Nilam di sekolah..saya dilantik jadi penyelaras program..dapat tahu seorang rakan guru iaitu En Jalil Hasan dinaikkan pangkat dan akan bertukar sekolah..TAHNIAH !!

oh yer...saya terjatuh di kelas hari ni..masa ajar Fizik di 5 Emerald..malu betul..depan pelajar lelaki pulak tu...kelas ni memang ada lubang (simen dah pecah) . Dulu pernah jugak terpelecok ..tapi taklah jatuh macam tadi....kurang asam betul..

tahun ni pelajar yang ambil Add Math form 4 pun ramai..dekat 80 orang...puas jugaklah nak menanda exam nanti..emm..


No comments:

Post a Comment